Skämmer bort mina birdisar

2009-05-25 @ 22:25:06
om är mellan 4 o 5 år, Gurkan är förkyld och jag var sugen på att få birdbebisar. Plus att jag vill att dom ska vara stimulerade och välmående.
Så jag har läst på, mycket protein skulle dom ha för att borja häcka, men sen fick jag reda på att dom nog var för gamla, risk för problem vid äggläggningen, så jag besparar dom från det och skämmer bort dom istället. 
Ogiftigt träd kom in i lägenheten, groddade frön, planer att skaffa uv-lampa och värmelampa. 

Läst på om andra fåglar oxå, större sällskapsfåglar och papegojor i olika storlekar. Är riktigt sugen på att skaffa större, men de är dyra i inköp, dyra i "drift", platskrävande och tidskrävande,  så det får vänta, det är en framtidsdröm, precis som höns, ankor och andra djur. När man har hus o trädgård och bor på landet. 

Jag förstår knappt själv hur man kan va så såld på fåglar som jag är. Men dom är underbara djur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback