Shopoholic

2009-05-13 @ 23:42:10
Man får kompromissa när man bara har en bil. Ash klipper ju i 12-timmars pass nu(i 2 veckor). 
Och Cecilia ville åka till IKEA med mig, det tyckte jag passade bra eftersom vi har köpt mörkläggningsgardiner till vardagsrummet, men till balkongdörren var den för smal så jag skulle byta. Tyckte det var smart att få det gjort innan den stora helgen. Blir riktigt kalas i helgen, längtar efter att få träffa alla:)

Så jag hade bokat tvätttid idag mellan 10-14, det BEHÖVDES, för jag trodde jag skulle ha bilen hela dagen, men nej, inte. Ash ville ha den, han skulle va i Molkom vid 14, så jag la in första omgången tvätt och åkte o hämtade upp Cilia. Så blev det en tur på Ikea, kom ut med rullgardin,en diskborste och 7 soppskålar, det sista blev inte Ash glad för, han tycker redan vi har för mkt porslin, men jag lovade att slänga dom vi har nu(soppskålana). Och Cilia fick två toaborstar(hon måste skita mkt löst :p )och två diskborstar. Hon slog på stort.

Sen tog vi en sväng förbi Bergvik, för det är ju sååå långt från Ikea :p
Cilia ville ha skor. Tycker jag om att gå i skoaffärer?? NEEEEEEEJ svaret är nej. Men det gick riktigt bra med henne, vi gick snabbt igenom de dyra och hittade den med humana priser= skopunkten(nu vet jag det för framtida skoshoppande) Det slutade efter mkt provande och tittande med att vi köpte tillsammans 3 betala för 2 skor. Så jag fick mina till halva priset niiice:) Ett par vita, jag velade mellan dom och ett par röda, samma modell. Men beslutade att jag har ett par röda ballerina, om än slitna, men inga vita skor. Ja här var en bild:
visst var dom söta:)     

o min snygga kjol

Sen blev de lite kläde oxå, en kjol, en snygg en (nähä, menar du, har du köppt en snygg kjol) i storlek 34:P det är min storlek eller hur:) man måste vara positiv:) Näe ärligt s glömde jag kolla storleken utan bara tog en, men eftersom den var stretchig så passa den ändå och det fanns ingen större, så jag är glad att jag glömde kolla annars hade jag säkert aldrig provat. 
Sen blev det svarta shorts, konstigt med shorts. Jag skutade använda shorts i tonåren för det såg så pojkigt och barnsligt ut, tyckte jag, då började jag älska kjol och hata shorts(hata är ett starkt ord, ogilla) precis tvärtom mot när jag var barn :p tyckte kjol bara var opraktiskt när man skulle flänga omkring på landet, bland djuren och cykla till skolan:)

Men tänkte ge det ett försök nu denna sommar, kanske inte var smartaste färgen, svart blir varmt, men jag känner mig oftast tryggare i svart och det kan vara bra när shorts gör mig osäker. Är shorts femenint??? Vissa kvinnor passar i det, om det är rätt modell, hoppas det blev rätt. Är visserligen lite sugen på korta jeansshorts, men frågan är om jag passar i det...

Sist men absolut inte minnst blev det en superhet klänning. Den känns så sexig att när jag tänker på den tror jag hela tiden att den är röd. Märkligt. Jag hittade 3 klänningar i en helt underbar lila färg, precis en sån som jag älskar, så jag testade alla modeller för att se vilken som var snyggast. Resultat: En var ful, en satt riktigt snyggt men var så tunt material och kändes riktigt lågbudget. Den sista, eller jag prova den först men... denna klänning tveka jag inte ens på, kanske lite mkt uringning kommer få blickar, men brösten blev underbara så det kanske inte gör nåt, den var så fin och sexig :) När jag hade en snabb modevisning för min något ointresserade pojkvän, han är en sån där perfekt som ler och säger vad fint för att jag ska bli glad och så fort jag blivit glad o springer o byter plagg är hans tankar på något med datorn etc.
Så gjorde han de första plaggen, tills jag kom ut i denna klänning han gillade den märkbart, han sa tillomed att han blev lite tänd, det är bra betyg det :D

Ska lägga upp en bild när någon tagit kort på mig :)

Vi gick så länge i butikerna att vi fick riktigt bråttom att storhandla på Willys, det blev en snabbtur med maassssa mat:) älskar mat:) 
Sen fick vi skynda hem, klockan var redan över 14. Men väl hemma så hade Ash bråttom egentligen, men han var så seg och lite förvirrad att det dröjde ett bra tag innan han kom iväg:) Fast jag var glad att få träffa honom en liten stund. Han är ju borta så mkt.

Och om nån undra hur det gick med tvätten som jag började inlägget med så var det Ash som tog över och fixa med det, sen fick jag hänga det blöta= typ allt :p
Teamwork:) Jag älskar min pojkvän och vill göra allt för honom. ÄR evigt tacksam att vi hitta varandra.

Däemot har jag spenderat kvällen med att städat fågelburen och det var mindre kul, får trösta mig med att jag inte gör det så ofta och nu gjorde jag det riktigt noggrant. men så tog det ju oxå över en timme att få det iordning. Och tror ni dom är nöjda o glada över en ny o fräsch bur, näe inte direkt, det är inte ombonat, allt deras jobb att riva tidningspappret i småbitar är helt i onödan, tillbaka på ruta ett... dom surar innan dom sätter igång med sitt eviga rivande:)

Bilden är inte från idag, här är dom nöjda när dom blir duschade :D 
Dom är ju trots allt för söta

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nice med röd klänning, det har jag också beställt en! :D



TREVLIG dag du verkar ha haft, underbart roligt med en lång blogg om det, kul att veta vad ni pysslar med där uppe! :)



Bamsekram!

2009-05-14 @ 16:20:39
URL: http://dynna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback