Vem vill uppleva sina dagdrömmar?

2009-07-21 @ 05:08:54
Jag har läst att de flesta fantiserar om saker de aldrig egentligen skulle vilja uppleva. Det kan vara farliga, hemska eller bara knepiga saker. Och dessa är nog de djupaste hemligheter som trauma-fria människor gömmer. Undrar varför man fantiserar om dessa saker, händelser och tillfällen, när man skulle göra allt för o slippa det om det var verkligt.

Jag upplevde nåt som jag ofta fantiserar om, det skulle kunna varit en precis sån historia som for genom min lilla hjärna. Alldels påhittad och gosigt inbäddad i leenden och vackra melodier. En "dröm" som slog igenom, borde jag inte vara glad. Det slog mig idag att det faktist var en dröm som slog igenom. Men det var en sån där dröm, som man inte vill ska bli verklighet, jag upptäckte att det mest var jobbigt och tärde på hjärnan istället. Det var inget jag bara kunde somna ifrån, inte  tankarna som virvlade efteråt heller.

Och detta var inget märkvärdigt, inget hemskt och inget som har skadat mig. Men det var olämpligt och passade inte in. Och då kan det bli tärande påfrestande. Men nu när jag fick denna insikt i bilen från jobbet mitt i natten, så kanske jag kan släppa grubblandet, och se det som en dröm, en dagdröm, som slog igenom istället. Och tänker man så kan man plödsligt få hopp för att andra, mer passande drömmar ska slå igenom och bli sanna. Varför inte? Det gäller att vända allt ont till något gott, men ibland kan man förvilla sig från vägen och det kan va svårt att hitta tillbaka.
Tänk positivt! Uppnå dina drömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback