Julstress o halka

2009-12-22 @ 15:30:36
Jag brukar vara så glad att jag inte stressar upp mig inför julen, inte så mycket klappar(inga i år), inte så mycket pynt och inte så mycket mat eftersom jag inte firar hemma.
Trots det har jag blivit lite stressad när jag jobbar mycket, och blir trött efter. Vill ändå ha en rejäl städning, var ju över ett år sedan vi flytta in, så en genomgång av allt vore så skönt.
Började i helgen, kände mig hängig, början till förkylning. Har tagit nästan hela köket i och utanpå skåp, kylskåp, micro ick garderoberna. Men det är lite kvar, och sen resten av lägenheten. Sen bakade vi kex igår, en beställning från mor. Det var mysigt och var enkelt, men det tog sin tid det med. Idag ska jag göra bönbullar, substitut för köttbullar. Och förhoppningsvis städa lite, lämna fåglarna till Annette och hinna med det som hinns helt enkelt.
Men sen fick jag ju känna av jultrafiken igår. Jag började nästan gråta. Jag hade städ på fm, var klar vid 12.15 och dom hade ingen micro, så jag åkte hem för att värma min matlåda. Jag skulle vara på nästa stället klockan 13 men senast ville dom att vi komma lite tidigare så det planerade jag. Kasta i mig maten och kom på att jag skulle ha städgrejor med mig. Ringde kontoret och frågade, ja kom hit o hämta. Klockan var 12.55 när jag lämna kontoret på Kronoparken och skulle ner till stan. De hade fått tag på dom och jag antog att de inte skulle till jobbet. men var inte säker, så jag stressade in. Men i centrum var det tjockt, bilar över allt. Jag blev ståendes i ett rödljus i 20 minuter kanske, och då var jag bil nummer 5, det hann bli rött 3 gånger innan jag kom över. Kundens parkering(gratis) var upptagen, den vanliga (human kostnad) parkeringen var full så jag ställde mig vid järnvägsstation betalade 60 jävla spänn för att stå ett dygn och skyndade mig in och var framme 13.35 hos kunden. Uh, vad jag var stressad, arg och rädd att ställt till med något. Men från deras håll var de inga problem.
När jag skulle därifrån vid 16.30 var det inga större problem trots enorm trafik, jag kunde ta rätt vägar utan rödljus.
Men häromdagen tappa jag kontrollen över bilen, ett litet vakeup call. Jag kom för fort, (fast det var inte fort) i en korsning där jag skulle svänga. När jag bromsade låste sig bromsarna och jag gled över mot mitten mot en refug med en vägskylt. Och det blev still i huvet, innan jag kom på broms broms broms. Jag har ingen abs. Vet inte om det var därför bilen stanna eller om den ändå stanna. Men jag fick backa lite innan jag kunde köra vidare och nu extremt lugnt och försiktigt. Jag ser fortfarande spåren i snön efter mig i den där korsningen. Jag var skakis, men allt gick ju bra och var bara nyttigt. För det första kör lugnt och försiktigt speciellt i korsningar. Och att reflexmässigt bromsa stötvis och hålla in kopplingen. Har inte tappat kontrollen över bilen sedan halkkörningen, och det var ett tag sedan nu.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Roligt att du har börjat blogga igen (det hade jag missat!), nu ska jag följa dig igen! :)



Själv har jag bloggpaus och läser inte heller längre "en viss persons" blogg. :D Känns bra.



Kram

2010-01-07 @ 09:36:43
URL: http://dynna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback